Midler fra Sparebankstiftelsen

Hurra! Vi har fått hele kr. 164 000 kr fra Sparebankstiftelsen DNB! Pengene skal gå til bordtennisbord, basketkurver og discgolfkurver.

Martin Swid Luzi - vinner av norgesmesterskapet i filosofi

Som en av cirka 800 elever fra hele Norge kom Martin i 3IB helt til finalen ved Oslo Handelsgym i mars. I selve finalen var det igjen cirka 40 deltakere. To elever gikk videre til i OL i Helsinki i mai. Vi gratulerer og ønsker lykke til!

Kultur i uke 17

Mandag 22. april starter flere kulturarrangementer presentert av elevene på musikk, dans og dramalinja hos oss. Ta deg en tur på Kultursenteret eller skolen. La deg underholde av flinke elever. Her finnes en oversikt over arrangementene.

Realfagsprisen 2024

Sigve Runde Barlaug i 3stb og Atas Lapenas i 3sta er fornøyde prisvinnere av Realfagsprisen 2024 for Lillestrøm vgs. Med henholdsvis tema “Kleinflasker og hvordan man kan visualisere de i 4 dimensjoner” og Traveling salesman problem"

Ledig stillinger

Vi har flere ledige stillinger hos oss. Vi trenger både tilkallingsvikarer og lærere i musikkfag.  Vi trenger også eksamensvakter 21. -22. og 23. mai. Les mer om stillingene her og ta gjerne kontakt med skolen hvis du ønsker å bli en del av teamet på Lillestrøm vgs.

Ida Grønn Iversen til internasjonal finale

Ida Grønn Iversen i 2STB er kvalifisert til den internasjonale finalen i Geoscience! Ida var klart best av 16 kandidater som deltok i den nasjonale finalen.  Gratulerer!

Gratis kontroll av russebusser og russebiler

Fra 10.  til 24. april gjennomfører Statens vegvesen teknisk kontroll av russekjøretøy. Godkjent kontroll gir en godkjenningsoblat til frontruta.

Skolehelsetjenesten

Helsesykepleiere Ida Kristine og Bjørg gir råd og veiledning om din helse og trivsel. De kan ved behov henvise videre til lege, PPT eller andre instanser.

Vi er en MOT-skole!

I overgangen fra ungdomsskole til videregående står mange elever ovenfor utfordringer, som prestasjonspress eller frykt for å oppleve utenforskap. MOTs programmer alene kan ikke fikse alle utfordringer, men de kan være et godt verktøy for å arbeide forebyggende. I ukens MOT-økt i klasse 1STG var tema “Robust” og elevene ble utfordret på å tegne hverandre uten å se på arket. En morsom utfordring for en glad gjeng.

Teachers in concert!

Lærere fra Lillestrøm VGS klinker til med nok en konsert! Publikum får høre et bredt spekter av forskjellige genre. Klassisk, folkemusikk, tango, jazz og funk. Her blir det mye energi og poesi! Ta med venner og bekjente og la deg beruse av lærere i musikalsk vigør!! Torsdag 21. mars kl 19.00 på Lillestrøm Kultursenter.