Martin Swid Luzi - vinner av norgesmesterskapet i filosofi

Som en av cirka 800 elever fra hele Norge kom Martin i 3IB helt til finalen ved Oslo Handelsgym i mars. I selve finalen var det igjen cirka 40 deltakere. To elever gikk videre til i OL i Helsinki i mai. Vi gratulerer og ønsker lykke til!

Juryens begrunnelse:

Dette er en særdeles grundig og nyansert og velstrukturert tekst som vitner om svært god forståelse for og mestring av faget. Det er gjennomgående en imponerende bruk av treffende eksempler og originale tankeeksperimenter. Alle argumentene sitter som støpt og leserens interesse holdes ved like helt fram til en overbevisende konklusjon.

Vil du lese esseyet til Martin finner du det her:

Resultater NM i filosofi 2023-24 – Filosofiforeningen

International Baccalaureate (IB)

Martin er elev i 3IB hos oss. Klassene følger de samme læreplanene som vanlig studiespesialisering,. I vg1 blir fagene naturfag, samfunnskunnskap og geografi undervist i på engelsk med norske lærebøker. Her kan du få testet hvordan du liker å ha undervisning på engelsk. I tillegg vil det bli mulighet til å besøke IB-klassene i løpet av året. For Vg2 kan du velge mellom å søke IB videre eller søke vanlig Studiespesialisering. Det er også fullt mulig å søke IB Vg2 hvis du ikke har gått i den tospråklige klassen. Krav for opptak til IB er Vg1 studieforberedende program eller tilsvarende kompetanse.

Mer om IB