Realfagsprisen 2024

Sigve Runde Barlaug i 3stb og Atas Lapenas i 3sta er fornøyde prisvinnere av Realfagsprisen 2024 for Lillestrøm vgs. Med henholdsvis tema “Kleinflasker og hvordan man kan visualisere de i 4 dimensjoner” og Traveling salesman problem"

Sigve Barlaug og Atas Lapenas - Klikk for stort bildeSigve Barlaug og Atas Lapenas Lillestrøm vgs

Realfagsprisen 2024

Lillestrøm Rotaryklubb har sammen med sponsorer som Forsvarets forskningsinstitutt,  Justervesenet, NILU, og Norconsult med flere. etablert en realfagspris for elever i avgangsklassene på skolen i nærområdet.   Prisen erstatter og utvider den tidligere Fysikkprisen. Prisen er nå todelt: en førstepris alle skoler sett over ett, en førstepris for hver skole, og en annenpris for hver skole. Prisen for 2024 ble delt ut torsdag 21. mars i auditoriet på Lillestrøm vgs.  Her er prisvinnere fra Lørenskog vgs, Mailand vgs, Skedsmo vgs, Sørumsand vgs, Rælingen vgs og Bjertnes vgs. Selve realfagprisen gikk i år til Tobias Pedersen som er elev på Bjertnes vgs.

Prismottakere av realfagsprisen - Klikk for stort bildePrismottakere av realfagsprisen Lillestrøm vgs

Prisutdeler Jørgen Randers (i midten)

Prisen ble delt ut av Jørgen Randers. Han er en norsk professor emeritus og tidligere rektor ved Handelshøyskolen BI. Randers har vært dypt engasjert i miljøspørsmål og forsket på miljøproblematikk i sitt 50 år lange yrkesliv. Han har en interessant karriere både internasjonalt og nasjonalt bak seg.  Han delte både erfaringer,  betraktninger  og stilt spørsmål til elevene som en  veldig fin innledning til selve prisutdelingen.

Kunstneriske innslag med Martin Korsvold på piano,  Susanne Schjelderup Olsholt med fiolin og Gabriella Arwen Elisabeth Volan med fløyte ble meget godt mottatt. Alle fra musikk, dans og dramalinja hos oss.